Thursday, June 19, 2008

Morbosidad - Profana la Cruz del Nazareno (2008)


1. Intro/Ceremonia Con El Diablo
2. Sangrada Cruz Invertida
3. Poseido Por El Diablo
4. Escupe La Maldita Cruz
5. Templo De Lucifer
6. Inmortalidad Diabolica
7. Dios De La Eterna Obscuridad
8. Demonios Del Eterno Infierno
9. Consagracion De Sathanas
10. Sangre Malefica
11. Sadico Sacrilegio Nocturno
12. Morboso Metal
13. Deathrash (Sarcofago cover)/Outro


Morbosidad har hållit igång sedan 1993, men låg på is mellan 1994 -1998 efter att deras dåvarande trummis dog i en explosion i deras replokal. De spelar kompromisslös, rå black/death i samma anda som Blasphemy, tidiga Beherit och tidiga Sarcofago. Ett rått, malande sound där trummorna och den alltför högljudda gitarren står för det mesta oljudet och sången är ett dovt mässande, som taget från häxornas årskonvent på blåkulla, bland kokande kittlar och lukten av ödlors fjäll och getters ögon som kokas till en mustig soppa till kvällens begivenheter.

Många är banden som försökt sig på att leka i samma stil som Blasphemy och Beherith, men det är väldigt få som lyckas undomma dessa försök med någlunda värdighet i behåll. Morbosidad lyckas dock förvånandsvärt bra, och även om man (åtminstone jag) måste vara på rätt humör för att uppskatta denna typ av slagfältsmangel så blir Profana la Cruz del Nazareno lite av en favvo just nu, och jag ska helt klart lyssna mer på den när jag har lite mindre skivor som väntar och lite mindre flunsa i min stiliga kropp som tar musten ur mig.
Satan ftw!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home