Saturday, June 14, 2008

Coldworker - Rotting Paradise (2008)


1. Reversing the Order
2. Citizens of the Cyclopean Maze
3. Symptoms of Sickness
4. The Black Dog Syndrome
5. Comatose State
6. Paradox Lost
7. The Last Bitter Twist
8. Seizures
9. The Machine
10. I Am the Doorway
11. Scare Tactics
12. Deliverance of the Rejected
Den japanska varianten har ett bonusspår. Det är en cover av Sepultura's Necromancer.

Joel Fornbrant - Sång
Anders Bertilsson - Gitarr
Daniel Schroder - Gitarr
Oscar Palsson - Bas
Anders Jakobson - Trummor

Jaha, nu har jag ställt upp låttitlar och medlemmar lite snyggt sådär. Vad ska jag då skriva...? Coldworker är ett band som funnits sedan 2006. De spelar teknisk death, och de spelar den väl. Medlemmarna vet vad de ska göra och det låter proffsigt och snyggt som fan. Problemet är att det hela, hela tiden är tekniska riff efter tekniska riff. De tunga partierna lyser med sin frånvaro och i mina öron blir det hela jävligt tråkigt efter några låtar, hur duktiga dom än är. Man lyssnar igenom plattan några gånger, men det är svårt att hålla intresset uppe en hel skiva. När jag spelar den i bilen kommer jag på mig själv med att sitta och trumma en annan låt av en annan grupp mer än en gång. Så ska det naturligtvis inte vara.
Gillar du välspelad, teknisk och rätt anonym svensk death metal, ja då är Coldworker precis den kopp te du gillar. Föredrar du lite tyngre, elakare death får du sikta på nånting annat.
Jepp, så ska jag skriva. Eller vänta, nån jävel har redan gjort det... Nåja, då slipper ju jag.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home