Friday, May 30, 2008

Cannabis Corpse - Tube of the Resinated (2008)


Andy "Weedgrinder" Horn, Josh "HallHammer" Hall, Philip "Landphil" Hall och Nick Poulos är tillbaka med sitt andra album under namnet Cannabis Corpse. Naturligtvis släpptes den på The International Weed Day. Nåt annat vore väl inte tänkbart.
"Ja ja, så jääävla coolt då" tänkte jag med tanke på deras förra album "Blunted at Birth", vilket var roligt ungefär 2 minuter, men sen var det inget mer än bara en halvtaskig dödsplatta.
Dock bet jag mig själv i arslet, för Cannabis Corpse har gjort en sjujävla uppryckning, inte bara musikaliskt utan dom har även en riktigt producerad skiva och inte bara nåt garageinspelat som förra gången. Skivan är riktigt fet, låter bra och är jävligt tung. Det känns litegranna som om de faktiskt börjat ta gruppen lite på allvar och inte som nåt röka gräs-skämt (även om herrarna säkerligen dragit i sig både en och två bongar).

Som ni ser på låttitlarna nedan så är det naturligtvis Cannibal Corpse som fortfarande står för inspirationen (förutom mariuanan då).

1.Chronolith
2. Mummified In Bong Water
3. Disposal Of The Baggy
4. Every Bud Smoken
5. Sentenced To Burn One
6. Addicted To Hash In A Tin
7. Fucked With Northern Lights
8. Experiment In Horticulture
9. Gallery Of Stupid High

Jag är inte den som är den. Numera kan jag utan besvär erkänna att Cannabis Corpse är riktigt jäkla bra. Köp gärna Tube of Resinated, köp INTE Blunted at Birth. Då kommer din skivsamling att rocka fett även i fortsättningen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home