Monday, May 05, 2008

Krypt - Preludes to Death (2008)


När Tsjuder gick i graven 2006 var det en tung dag i Pan's liv. Ingen mer ilsken Nag som gastade, ingen mer Anti-Christian som lekte bakom trummorna... Jämmer och ve, det är sorg i heldvete! Dock blev humöret snabbt bättre igen, då Nag gick ut med nyheten att han tillsammans med Desecrator (även han var en gång medlem i Tsjuder) skapat bandet Krypt. Wopeti-jävla-dopedi!! Och nu kom då äntligen fullängdare nummro uno "Preludes to Death".
In i stereon och upp med volymen, nu jävlar ska här poppas!

Fast i ärlighetens namn, till en början är jag grovt besviken. Kan bero på att jag var rätt hårt inställd på ett nytt Tsjuderalbum, och inte ett Kryptalbum, och dessa två går icket att jämföra. När jag väl släppt tanken på gamla tongångar och väl börjar lyssna in mig på det nya materialet, med den nya gruppen, ja då blir det bättre. Nu är det svårt att sitta still i bilen när Nag vrålar "I Am God". Rocka fett.

Krypt kör gammeldags black metal, och det låter alltifrån Celtic Frost typ To Mega Therion till tidiga Samael, till tidiga Satyricon.
Det går aldrig riktigt snorfort, utan det satsas mer på klassiska tunga riff. Desecrator håller väl takten och så men känns väl bara sådär. Inte tillräckligt busig för min smak. Nag däremot skriker på som vanligt, och vanligt i detta fall är mycket bra.


Låtarna:
1. Worthless
2. Krypt
3. I Am God
4. Misfits
5. Preludes To Death
6. Death
7. Jeg Hater Deg!
8. Death Satan Black Metal
9. Hell's Grim Tyrant



Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home