Thursday, January 11, 2007

Panzerchrist - Battalion Beast (2006)


Danska Panzerchrist har varit en av mina favoritdödsare ända sedan jag hörde Room Service som kom ut 2003, som deras fjärde fullängdare.

Nu är nummer 5 i min ägo och den är ingen besvikelse. Panzerchrist kör någon slags stridsvagnsdödsmetall, där lyssnaren får uppleva en solid, dov, mullrande deathmetal, som bara kan beskrivas som väldigt tung, snabb och brutal. Ibland kan man nästan känna krutröken genom högtalarna när det går som allra tyngst.

Battalion Beast består av nio låtar (40 minuter) alldeles underbar brutalmetall när den är som allra bäst. Speciellt rekommenderar jag spår nummer 4, Infants' Graves. Det är en sådan låt som man kan lyssna på hur många gånger som helst utan att bli less. Rent genialisk.


Jag kan även nämna att trummisen Reno Hilligsø "Killerich" Kiilerich har fått pris som världens snabbaste trummis på baskagge, med närmare 850 enskilda slag (tramp) på 60 sekunder. Det blir mer än 14 slag i sekunden. Det blir jävligt snabbt!! Up your´s Fenriz!
Har du inte hört Danmarks stoltheter tidigare så rekommenderas Panzerchrist varmt.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home