Thursday, December 07, 2006

Amok - Necrospiritual Deathcore (2006)


Norska Amok släppte sin första fullängdare hösten 06, efter ett antal demos, singlar och split-skivor, och resultatet var ungefär vad man kunde vänta sig. Death/trash/grind i en rätt mysig kompott som inte liknar särskillt många andra. Ibland är det ren och svart dödsmetall, andra gånger nästan rock, för att sekunderna senare grinda loss så att tapeten krullar ihop sig hos kärringen i lägenheten bredvid.
Amok bildades 2000 av Goatpromoter Lava (guitars/vocals) och Stanley (bass/drums).
Efter några medlemsbyten och ommöblieringar är det numera:
Necrocum (Vocals)
Lava (Guitars, Drum Programming)
Iscariah (Bass)
Necrospiritual Deathcore lägger upp 10 låtar på ditt smörgåsbord, och det tar ca. 35 minuter att spisa denna härskna kompott av (om man ser till omslaget) jesu blod i en omtalad kopp, avrättad jude och (om man hör till sången) en rejäl klutt kräka av obeskrivbar konsistens.
Resultatet av denna smarriga lunch är helt ok, men inte mer. Jag lyssnar på skivan några gånger i bilen medan jag kör till jobbet, men den hör inte till den exklusiva samling plattor som jag ständigt återgår till, utan blir nog bortglömd i skivsamlingen till jag en dag hittar den och undrar för mig själv "va fan var detta för någe?", och tar den ut till bilen igen.

http://www.nekro.info/

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home