Sunday, January 08, 2012

Morbid Macabre - Nails of Lust (2011)

1. Domecq
2. Muere Predicador
3. Black Vomit (Sarcofago cover)

Alex Okendo - Sång

Morbid Macabre är något av ett mysterium. Jag fick 2011 års ep Nails of Lust hemskickad utan någon vidare info och inte är det mycket att få tag på heller. Att sångaren heter Alex Okendo är klart. Sedan är det bara live musiker och lite värdelöst vetande om detta fenomen.
Men skit i det. Musiken är av det råare slaget. Typiskt sydamerikansk death metal kan man säga. Att vem det nu är som skriver musiken är ett fan av Sarcofago är rätt uppenbart, och det är väl inget fel i det. Det är rätt ok faktiskt.  Med tanke på usel produktion och så, så är det riktigt lysande måste jag säga, men så är jag en sucker för grupper som tidiga Sarcofago, Morbosidad och så vidare.

Hur som helst, Nails of Lust kommer att höras många gånger fler från min herrgård, och jag hoppas att det blir mer av denna varan!

http://www.myspace.com/morbidmacabre

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home