Tuesday, October 18, 2011

Goatmoon - Varjot (2011)

1. Storming Through White Light
2. Noidan verestä männikkö herää
3. Quest for the Goat
4. Varjo valolta suojelee
5. Valley of Shadows
6. Wolven Empress
7. Abomination of Winter
8. Echoes of Eternity

BlackGoat Gravedesecrator - Sång, gitarr
Avenger - Trummor, gitarr, Keyboards
Raakalainen - Gitarr, bas
Harald Mentor - Bas

Gästar gör:
Stormheit -    Sång (clean och kör)
Skratt - Flöjt, blåsinstrument

Finska Goatmoon såg nattens mörker 2002. Sedan dess har det kommit släppts lika friskt från detta finska folk/black metalband som från en pensionär som blev risig i magen av dagens kålsoppa. Trots detta har jag inte hört någonting tidigar. Ja, jag har inte ens hört talas om Goatmoon.
Men finsk black brukar jag gilla, så varför inte testa denna Varjot som vissa jämför med Satanic Warmaster. Hur fel kan det liksom vara?
Jo, det kan gå rätt fel. Goatmoon låter som ett väldigt omoget black metalband som blandar in flöjter, körer, keyboard och skit. Folkmusik och black vill jag påstå inte har mycket gemensamt och passar absolut inte ihop!
Det låter allt som oftast som att BlackGoat Gravedesecrator lyckas hitta på nåt riff på gitarren och nöter det tills man blir less och lite till. Sedan byter vi riff och kör samma där, bara för att gå tillbaka till riff #1. Sedan kastar vi in en kraxande skränsång mellan alla pagan/folk-instrument och voila, där har ni skiten. I min värld går det här fetbort.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home