Wednesday, October 12, 2011

Celestial Bloodshed / Urfaust (split 2011)

1. Celestial Bloodshed - Mitt Rike
2. Urfaust - Der König in Thule

Celestial Bloodshed:
Steingrim Torson (Celestial Bloodshed) (R.I.P. 2009) - Sång
Luctus - Bas, gitarr
Tiller - Trummor

Urfaust:
IX - Sång, gitarr
VRDRBR - Trummor

Fick tag på en vinylsingel med för mig välkända Celestial Bloodshed och okända Urfaust. Omslaget såg ok ut och jag gillar ju Celestial så vad fan tänkte jag. Precis som jag trodde så bjuder Celestial Bloodshed på en gammal demo-låt inspelad 2006, och är med Steingrim Torson på sång. Samme Torson blev skjuten till döds i Trondheim natten till 1 maj 2009 så det blev ju ännu roligare att införskaffa denna singel då.
Celestial Bloodsheds låt Mitt Rike är en helt ok black metal låt. Det går inte särskilt fort eller låter så otroligt ont heller för den delen, men den har en viss charm som många av Celestial Bloodshed´s låtar har. Alltså går sida A ganska frekvent.

På sida B har vi nåt band från Holland, men har skrämmande mycket likheter med tyska black metalband så här drar jag öronen åt mig redan innan jag sätter igång vad som bekräftar mina farhågor. Här har vi en överbliven låt från deras fullängdare från 2010, titulerad "Der Freiwillige Bettler". Utan att ha hört fullängdaren förstår jag att skiten blev refuserad. Det här är så dåligt att jag bara blir förbannad över att man ska lura på oskyldigt folk denna skit genom att gömma den bakom norsk black metal. Som det sas på tv en gång i tiden; SKÄMMES, TA MIG FAN!.

http://home.no/mittrike/
http://www.myspace.com/urfaustfans

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home