Saturday, February 20, 2010

Winter Grief - Grief Winter Forest (2010)


1. Cold Air Caves (Part I)
2. Skorb Winter Forest
3. Ledyanoy Waters, satin-freezing
4. Aurora Borealis
5. The Night Sky Full of Stars
6. In the Rays of Winter Sun, Silver Snow
7. Cold Air Caves (Part II)

Eligor - Allt

Rysk ambient black metal. Jag har mina misstankar redan innan jag börjat lyssna på skiten. Det är:
* Ryskt
* Enmansband
* Ambient
* Omslaget är en bild på en skog (fast det måste medges att bilden är snygg)
Detta är recept på illa hemsk skiva.

Skränig gitarr och enformigt trumspel varvas med långsamma partier, ren gitarr, vattenporlande, droppande och eldsprak. Sången är mestadels bara ett burkigt väsande, även om det inte är alltför mycket sång i låtarna.
Det här är verkligen inte min grej. Det bästa med hela plattan är loggan som tilltalar mig på nåt Darkthronesätt. I övrigt så är den enbart slöseri med tid enligt min åsikt.

http://www.myspace.com/wingrief

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home