Wednesday, February 24, 2010

Sorr Makhaam - Promo 2010


1. Veraan
2. Sombre Evening & Infinite
3. Sullen

Starray - Sång, gitarr, piano
Khumshak - Trummor

Sorr Makhaam är ett depressivt black metalband från Pakistan. Jag har inte hittat så mycket info om bandet ifråga, men man kan gratis ladda ner deras Promo 2010 via deras myspace. Detta har jag nu gjort och jag fick 3 låtar.

Första spåret är en kråka som kraxar taktfast och tonsäkert till lite bakgrundssorl.
Andra spåret är ett långsamt pianoklinkande. Det mest spännande som händer här är två snabba, svaga slag på en cymbal.
Tredje spåret. Här kommer kråkorna tillbaka. Välkommen tillbaka säger vi. Sen brakar det loss med typisk depressiv black metal.
Rått sound med tyngd på gitarr och distant sång som mest låter som bräkande klaganden (tänk fåret från Tele2-reklamen goes självmordstankar).
Jag är absolut inget fan av denna genre så jag ska inte uttala mig om det är bra eller dåligt (jag finner allt liknande dåligt) jämfört med andra band som hyllar ensamhet, självmord och allt vad fan det nu är, men nu har jag iaf hört ett band från Pakistan, så nu kan jag med gott samvete ta bort detta från hårddisken och satsa på nästa musikaliska äventyr.

http://www.myspace.com/sorrmakhaam

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home