Thursday, February 15, 2007

Infernal Revulsion - Devastate Under Hallucination (2007)

Infernal Revulsion är någonting så tufft som ett deathmetalband från Japan.
Innan jag tryckte igång skivan frammanade jag småskrattandes en inre bild av hur de spelar förband åt Deicide, och hur en liten guling står brevid deathmetal´s pondusgubbe Glenn Benton och försöker se tuff ut...
Dock får jag svälja min smygrasism, ty Infernal Revulsion är ingalunda några små fjantar, utan fläskar på ordentligt, och sångaren Hideath brölar på lika bra som vilken annan grismetalsångare som helst. Inte någon ny favoritsångare, men fullt godkänd.
När det gäller musiken så finns dubbelkaggarna där och gitarrerna är distade. Dock är basen alldeles för tam.
På det hela taget så spelar japanerna tung och tuff deathmetal. Skivan Devastate Under Hallucination duger till 37 minuters slölyssnande (8 låtar), men är ingenting superbra.
Dock tror jag på dessa herrar, och kanske dom lyckas bli lite mer intressant på nästa skiva, och då kanske vi har en ny supergrupp?

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home