Tuesday, March 02, 2010

Freitod - Possessed by the Horns of Terror (2010)


1. Possessed by the Horns of Terror
2. Seek for Desolation
3. In Eternal Glory
4. Baptized in Human Blood
5. Seht Sie Schwinden
6. The Praise of War

B.V.H. - Allt
S. - Gitarr

Jag köpte denna skiva av ett infall (som så många gånger) utan att ha en aning om vad det är för band. Jag föll nog egentligen för skivtiteln. Så mycket mer metal än "Possessed by the Horns of Terror" blir det inte och hoppades lite på någonting liknande Nifelheim, Watain eller liknande. Tji fick jag däremot och möttes istället av rå black metal av klassikt snitt med opolerat sound, blastbeats, skränande gitarr och lika skränande sång.
Freitod är en duett från Schweiz. Tidigare har 6 demos och två splittar med landsmännen Menegroth och sydafrikanska Volkmag (som är nåt så spännande som ett black metalband som sjunger om afrikansk stolthet. Detta måste jag kolla upp vid tillfälle). I övrigt så hittar jag lite och ingen info om bandet. Pure underground alltså.

Possessed by the Horns of Terror sällar sig till den stora massan som spelar helt ok rå black metal. Skivan kan avnjutas mer än en gång och har sina stunder. Men å andra sidan så är här ingenting revolutionerande bra heller. Personlig favorit är titelspåret.
Skulle Freitod få tillfälle att göra en skiva i en riktig studio och få till skiva med vettig produktion kan nog Freitod göra någonting riktigt bra. Frågan är väl bara om detta någonsin kommer att ske.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home