Friday, June 12, 2009

Drowning the Light - The Blood of the Ancients (2009)



1. So far from Home
2. Night of neverending Turmoil
3. Chamber of lost Hope
4. Lunar Reflection in Blood (Vampyres of the Old)
5. The Darkness is the guiding Light
6. Residing in a Kingdom now Lost
7. Servant of an unholy Plague
8. When Dusk breathes its last Breath
9. Victory in Sight

Azgorh - Sång, Gitarr, Bas, Keyboard
Tortured Soul - Trummor
Blackheart - Trummor, Gitarr, Bas
S - Gitarr, Bas

Drowning the Lights senaste album The Blood of The Ancients står på tur att avges åsikt på.

Den finstämda och nästan poetiska "So far from home" inleder detta album med en riktigt sorgsen melodi och avslutas med porlande vatten ( ett återkommande tema på denna skiva), och när jag hört den så hoppas jag verkligen innerligt att resten kommer vara i samma klass.

Det fortsätter som helt Ok melankolisk och satanisk Black Metal som i mitt tycke hade kunnat låtit bättre med en större dos aggressivitet och brutalitet, det var dock innan jag lyssnat igenom alla låtar och insett vad det handlar om här, och gör den här skivan till något riktigt bra. Det hela startar med låten "Residing in a Kingdom now Lost" och körsången som ljuder igång direkt sätter alla mina onda tankar i trans och drömmer mig iväg till en ondare och bättre tid. Det hela fortsätter med "When Dusk breathes its last Breath" där plågad sång blandas med atmosfärisk musik som åter sätter mig i trans och avslutas åter med porlande vatten liksom inledningen "So far from home" Så ondskefullt och sorgset på samma gång och albumet avslutas med den vackra och dystra "Victory in Sight"

Jag kan inget annat än att rekomendera ett köp, fast om du enbart är ute efter snabbhet så kanske du ska leta någon annanstans, fast då missar du fan något.

Fortsätt att häda gott folk där ute.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home