Monday, June 08, 2009

Amortez - Anno Diabolica (2009)


1. Let Me Rot In This
2. Eternity Short
3. Anno Diabolica
4. Love´s Death (Blackened Roses On Her Marble Grave)
5. Damien´s Intrigue
6. Awakening
7. Death Vow Lament
8. Surrender Of Souls
9. A Vamp´s Liaison
10. A Delicate Perversion
11. Worlds Apart

Lord Izual - Sång
Bigger - Gitarr
Richie - Gitarr
Radkoz - Bas
Axsir - Trummor

Eftersom jag varken lyssnat så mycket på tjeckiska band eller Amortez i synnerhet så var det med, äsch vad fan jag hade inte en aning vad som väntade mig så jag satte igång och lyssnade istället helt enkelt. Gruppnamnet Amortez klingade i varje fall bra och lätt tufft.

Det första som slår mig och som sätter sig är melodierna och dom håller några genomlyssningar tills jag upptäcker vad det är som stör mig. Sången, låter precis som Dani från COF, och nej tack detta är inget för mig. Jag läser vidare att sångaren Lord Izual har Dani Filth som en av sina favoritsångare och Cradle of Filth som ett av sina favoritband, vilket för övrigt flera av andra i bandet också verkar göra.

Så är du ett fan av Cradle Of Filth så bör du nog köpa det här och bli glad eller vad man nu blir, jag blev det då inte iallafall.

http://www.myspace.com/amortez




Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home