Monday, June 01, 2009

Unholy Ritual - Rex Mundi (2009)


01. Killer Instinct
02. Vae Victus
03. Exiled as a Serpent
04. In Fragrante Delicto
05. Consequences
06. What Lies Beneath
07. Childish Fears
08. Where God’s light is an error
09. Subquantum
10. Unholy Ritual

Erevos - Sång
Åd Ventus - Gitarr
A.Z - Gitarr
Drakhon - Bas
Q_Snc - Keyboard
Talos - Trummor

För nästan ett år sedan fick jag kontakt med Q_Snc i bandet Unholy Ritual. Intervju genomfördes och jag fick en väldigt bra promo skickad till mig. Sedan dess har jag verkligen sett fram emot bandets första fullängdare, Rex Mundi.
Nu har jag den äntligen och visst är den bra. Symfonisk black metal med melodier som sätter sig som ett rappt slag i solar plexus. Erevos gälla sång är lite speciell och när han kör sina längre skrin låter han aningen lik Dani Filth. De bägge gitarristerna Åd Ventus och A.Z är nya tillskott sedan en tid tillbaka, och de sköter sina jobb väl. Q_Snc knappar som besatt på sin keyboard och detta är väl egentligen det enda jag stör mig lite på. Jag tycker att det blir lite för mycket vid vissa tillfällen. Min personliga favorit i bandet är trummisen Talos. Jag är en sucker för dubbelkaggar, och Talos är en jävel på att stampa med fötterna, och han sällar sig snabbt till gräddan av min lista över bra trummisar.

Rex Mundi är helt klart en av årets bästa skivor hittills och ett givet köp för den som gillar snabb, symfonisk black med stor dos jävlar anamma.

http://www.myspace.com/unholyritual
http://totalt-kapad.blogspot.com/2008/07/ngra-snabba-unholy-ritual.html

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home