Monday, June 08, 2009

Axis Powers - Marching Towards Destruction (2009)


1. Marching Towards Destruction
2. War Of Attrition
3. Brutal War
4. Outbreak Of The Blitz
5. Mankind Dead And Raped
6. Slowly To Decay
7. Another Onslaught
8. Forward March
9. Artillery Pointing West

Mathias Johansson - Sång
Peter Haglund - Gitarr
Fredrik Andersson - Bas
Christoffer Larsson - Trummor

Axis Powers bildades redan 1997. Trots det har jag helt och hållet missad detta typiskt svenska death metalband. Marching Towards Destruction är det första jag hör med bandet, och hade jag hört dom för sisådär 10-12 år sedan hade jag garanterat fet-diggat bandet.
Klassisk svensk döds modell Nihilist, tidiga Grave eller tidiga Dismember är vad som bjuds i all sin enkelhet. Growlande, en enkel rythmgitarr som kör sitt race med qvintaccord som går upp och ner samtidigt som leadgitarren kör bryggor och sånt. Trummorna mal taktfast i bakgrunden och basen bullrar på. Precis som det skulle låta när det begav sig och svensk döds var det bästa, hårdaste och tuffaste man kunde lyssna på.

Idag har jag vuxit ifrån det hela litegranna och tycker att visst, det är helt ok (eller snarare bättre än helt ok) men blir jävligt tråkigt i längden. Marching Towards Destruction har alldeles för få partier som etsar sig fast i pannbenet som Entombed och Dismember hade på sina första skivor.

Ska du då köpa skivan undrar du.
Ja, om du verkligen gillar svensk old school döds och vill ta en trip down memory lane.
Nej om du föredrar musik med mer nyanser och variation.


http://www.myspace.com/axispowersdeathmetal

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home