Monday, October 13, 2008

The One - I, Master (2008)


1. I
2. II
3. III
4. IV
5. V
6. VI

I - Sång, alla instrument utom trummor
V - Trummor

The One såg dagens ljus, eller kanske snarare nattens mörker 2001 i grekiska Rhodos. Ja det är för övrigt det enda Rhodos jag känner till. Dock så flyttades herresätet tidigt till London, England. Den första fullängdaren "Gardians Inhuman" kom 2003, två splittar kom 2004 och en ep utan titel 2007. I år kom fullängdare nr två, I, Master. Detta är det första jag har hört av The One så jag kan inte direkt säga hur utvecklingen har gått. I, Master är en enda gottpåse för den som gillar rå black metal. Produktionen är helt rätt för genren. Låtarna är opolerade och skitiga. Gitarren låter dovt och elak när den malar fram tunga och halvsnabba riff. Sången är distant som sig bör, och growlandet är bra. Det enda man egentligen kan klaga lite på är trummorna som ibland känns otight.
Hade I, Master kommit ut för sisådär 10 år sedan hade jag slagit vad om precis vad som helst om att denna skulle bli kultklassad.
Nu kom den ju ut 2008 så jag är inte fullt lika säker. Dock har den all potential i världen.

http://www.theonekult.cjb.net/
http://www.myspace.com/theonemasteri (ej officiell)

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home