Tuesday, July 15, 2008

Incantation - Blasphemous Cremation (2008)


1. Rotting Spiritual Embodiment
2. Blasphemous Cremation
3. Godsend
4. Profanation
5. Christening the Afterbirth
6. Eternal Torture
Incantation är ett band som funnits sedan 1989. De har släppt en hel del skivor och har haft ungefär halva nordamerikas population som medlemmar sedan dess.
I ärlighetens namn så har jag bara en skiva av dessa filurer tidigare, nämligen "Onwards to Golgatha" som släpptes 1992. Som kuriosa kan jag nämna att den Peter Barnevic som fått credit för trumlir på den plattan i själva verket är Petter Barnevik, son till den mer kände Percy Barnevik. Petter spelar för övrigt i nåt för mig okänt punkband.
Blasphemous Cremation är en 6 spårig ep som egentligen var tänkt att släppas som en split med Amorphis för en massa år sedan. Alla spåren är från den tidigare nämnda Onwards to Golgatha.
Observera dock att låten Godsend heter Deliverance of Horrific Prophecies på fullängdaren.
När jag först spelade Blasphemous Cremation tänkte jag direkt att Incantation fan inte har utvecklats ett jävla dugg sedan min gamla Onwards to Golgatha, men det hade ju sin naturliga förklaring när jag sedan fick reda på att det var samma låtar.
Incantation spelar tung, seg döds. Eller ska jag kanske säga spelade? Eftersom jag tydligen fortfarande bara hört låtar från 1992 så vet jag inte. Och i ärlighetens namn bryr jag mig inte heller. Orka leta rätt på någonting i sidor som är så sprängfyllda av reklam och skit ids jag inte, och av de låtar jag faktiskt hört blir jag bara ännu mer less.
Gillar ni sirapsseg och intetsägande amerikansk döds så köp för all del skivan. Jag kunde inte vara mer likgiltig om jag försökte.
Vill ni läsa reklam och flyers finns dom på:

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home