Monday, July 05, 2010

Demonic Resurrection - The Return to Darkness (2010)


01. Between Infinity and Oblivion
02. Where Dreams and Darkness Unite
03. The Warriors Return
04. A Tragedy Befallen
05. The Unrelenting Surge of Vengeance
06. Bound by Blood, Fire and Stone
07. Lord of Pestilence
08. Dismembering the Fallen
09. The Final Stand
10. Omega,I

Sahil "The Demonstealer" Makhija - Sång, gitarr
Daniel Rego - Gitarr
Husain Bandukwala - Bas
Jetesh "Mephisto" Menon - Keyboard
Virendra "Viru" Kaith - Trummor

Demonic Resurrection släppte i januari sitt tredje fullängdsalbum. Väldigt mycket filharmoniska orkestern blandat med distade gitarrer och väldigt tråkigt trumspel. Sången blandas mellan klarsång alla metal och growlande som ibland är väldigt likt Beleth från Noctem.
Jag har lyssnat igenom (läs sovit mig igenom) skivan ett antal gånger nu och det enda någolunda intressanta jag hittar på denna skiva är introt, som är rakt av stulet från soundtracket från Alien. Resten är för mig helt och hållet meningslöst. Det liknar mest som att Robert Wells har tagit in ett metalband och komponerat ihop nån skit för Rhapsody in Rock. Jag sitter hellre och ser reprisen på HELA bröllopet mellan Vicktoria och vad fan den nya prinsen nu heter. Jättekul…


http://www.demonicresurrection.in/
http://www.myspace.com/demonicresurrection

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home