Sunday, August 23, 2009

Razor of Occam - Homage to Martyrs (2009)


1. Altar of Corruption
2. Bite of Dogmata
3. Day of Wrath
4. Heat of Battle
5. Immortal Code
6. Pattern on the Stone
7. Flame Bearers
8. Shadow of the Cross

Matt - Sång, gitarr
Ian - Gitarr
Alex - Bas
Peter Hunt - Trummor

Razor of Occam bildades 1998 av medlemmar från Deströyer 666. Ganska gediget turnerande har gjorts genom tiderna (bla med Dismember och Asphyx), men de har bara släppt ett par demos och ep´s tidigare. Av dessa har undertecknad hört ingenting. Homage to Martyrs är alltså mitt första möte med gruppen. När det kommer till black/thrash-grupper är jag väldigt selektiv med vad jag gillar. Första plattan med Nifelheim och Svartskogg´s Helvete 666 är egentligen det enda jag riktigt tyckt om hittills. Dock är Homage to Martyrs en positiv överraskning.
Sedvanligt thrash-ös med en hel del aggresivitet och tunga tongångar. Snabba trummor, gitarrsolon och elak skrän-sång i en strid ström.
Skivan är inspelad i Necromorbus studios där bla Watain och Mörk Gryning spelat in tidigare och jag inbillar mig att jag hör en del Watain i Razor of Occam´s musik.
Gillar man rak, snabb och hård black/thrash gillar man garanterat Homage to Martyrs.

http://www.myspace.com/razoroccam

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home