Wednesday, July 15, 2009

Dead - Hanging Illusions (2009)


1. Sorrow
2. Cold
3. Hanging Illusions
4. Leaving Forever

B.G - Sång, gitarr
Morbid - Bas
Deimos - Gitarr
Nodrsjel - Gitarr, sång, trummor, keyboard
Winter - Gitarr, sång, trummor, keyboard
J.- Trummor

I Mexico kan det fan inte vara kul, åtminstone kan man tro det om man lyssnar till bandet Dead´s demo Hanging Illusions.
Deppresiv självmordsblack i ett långsamt och tragiskt tempo. Inte är det särskilt välspelat heller. Troligen skulle min guppy kunna lira trummor bättre än vad som presteras här.

Efter att ha lyssnat på demon några gånger står jag där med några frågor:
Varför behövs fyra gitarrister? Det är inte speciellt avancerad skit dom spelar.
Varför behövs tre sångare? Det enda som hörs är hostande, flännande och diverse ångest-skrik. Och visserligen finns texter till låtarna med på konvolutet men det går inte att tyda någon text bland kraxandet. Jag kan heller inte urskilja om det någonsin byts sångare.
Varför behövs två keyboards?
Varför behövs tre trummisar? Lyckas ingen bättre än såhär ska ingen av dom spela trummor ändå.

Herrejävlar vilken dynga. Men om jag fräser på denna i vitlökssmör och kastar skiten i havet så finns bara 499 ex. kvar att leta upp och riva sönder. Det får bli min nästa hobby.

http://www.myspace.com/deadeep

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home