Friday, March 13, 2009

Tribulation - The Horror (2009)


1. Into The Jaws Of Hell
2. Crypt Of Thanatophilia
3. Curse Of Resurrection
4. Beyond The Horror
5. The Vampyre
6. Sacrilegious Darkness
7. Spawn Of The Jackal
8. Seduced By The Smell Of Rotten Flesh
9. Graveyard Ghouls

Johannes Andersson - Sång, Bas
Jonathan Hultén - Gitarr
Adam Zaars - Gitarr
Jakob Johansson - Trummor

Death/thrash på ett ganska klassiskt svenskt vis. Tribulation piskar på rätt hårt i sin fullängdar-debut. Death metal av modellen tidig Morbid Angel blandas med typiska thrash-riff och en trummis som visar upp en hel del skills. Det går fort, det går lungt, det skriks och det maler.
Stor inspiration verkar komma från diverse skräckfilmer, både om man ser på omslag och text.

Läser man andra recensioner, både svenska och utländska öses hyllningar över bandet åt alla håll och kanter och en del verkar mer eller mindre ha utsett Tribulation som nästa stora svenska band. Själv är jag lite oberörd över The Horror. Visst, allt låter bra, men lyssnar jag på hela skivan i ett sträck så är jag märkbart less långt innan sista tonerna är förbi.
Ja, jag är faktiskt så oberörd över denna skiva att jag inte skriver mer än så nu, utan hoppar på nästa skiva istället. Förhoppningsvis är det nånting som inte får mig att fundera på katatoni som hobby.


http://www.tribulation.se/
http://www.myspace.com/soultribulation

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home