Monday, February 09, 2009

Visceral - Promo 2008


1. Putrida Existencia
2. Hambrienta Necropolis
3. Visceral
4. Lobotomia
5. Hecatombe

Manuel - Sång, gitarr
Peter - Bas
Felipe - Trummor

Visceral är en trio chilenare som en dag kom på att det vore tufft som fan att spela lite goregrind. Sagt och gjort, Filipe bankar på sina hobbex-trummor som en ekorre på kaffe, Manuel spelar riff från Napalm Death och Carcass blandat med egna hittepåriff och tycker livet är skitkul sedan han lärde sig låta som en hungrig sugga. Peter står i bakgrunden och bangar. Jag tycker verkligen att nån borde tala om för honom att han glömt koppla in basen i förstärkaren...

Ibland går det rätt fort, ofta går det segt och långsamt (det ska låta tungt och tufft men misslyckas). Jag begriper mig verkligen inte på denna genre och jag misslyckas rätt massivt med att begripa mig på sången. Vill ni lyssna på denna promo eller demon Hecatombe så finns dom båda att ladda ner gratis via deras MySpace. Varsågod.

http://www.myspace.com/visceraldeathgrind

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home