Sunday, November 22, 2009

General Surgery - Corpus In Extremis: Analysing Necrocriticism (2009)


01. Necronomics
02. Decedent Scarification Aesthetics
03. Restrained Remains
04. Final Excarnation
05. Necrocriticism
06. Exotoxic Septicity
07. Adnexal Mass (CD) / Excessive Corpus Delicti (LP)
08. Virulent Corpus Dispersement
09. Ichor
10. Idle Teratoma Core
11. Perfunctory Fleshless Precipitate
12. Plexus Necrosis
13. Unwitting Donor/Cadaver Exchange
14. Mortsafe Rupture
15. Deadhouse

Erik Sahlström - Sång
Joachim Carlsson - Gitarr
Johan Wallin - Gitarr
Andreas Eriksson - Bas
Andreas Mitroulis - Trummor

Sedan General Surgery´s split med Butcher ABC har jag varit sugen på fullängdaren Corpus In Extremis: Analysing Necrocriticism. Nu är den i min ägo och är avlyssnad ett gäng gånger.
Fortfarande tycker jag att General Surgery är ett av dom bästa grisdödsbanden som finns just nu, men lite besviken är jag.
Eller besviken och besviken... Det var bara inte fullt lika bra som splitskivan. Bortser man från det är öset fortfarande på topp och skivan är väl värd sina pengar. Erik Sahlström som ersatt Grant McWilliams på sång vrålar på och är helt klart en av dom bättre i genren. Grant är för övrigt fullt upptagen med att supa så det är därför han inte är med i bandet längre.
Strängbändare och skinnsmiskare kan jag inte heller klaga på, dom underhåller vilken headbangare som helst plattan igenom.
Kort sagt; Corpus In Extremis: Analysing Necrocriticism bjuder på ett jävla röj.

http://generalsurgery.se/
http://www.myspace.com/generalsurgery

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home