Wednesday, October 07, 2009

Feral - Welcome to the Graveyard (2009)

1. Once Inside the Tomb
2. The Deathbog
3. Welcome to the Graveyard
4. The Curse of the Casket
5. Behead the Crucifix

Hook - Sång
Svarte Petter - Gitarr
Markus "Big Mac" Lindahl - Gitarr
Valmer - Bas
Damien - Trummor

Skellefteås bästa band just nu är tillbaka med ny demo. 5 spår med fet, groovy death bjuds det på, och det är en välsmakande bjudning också. Musiken är både catchy och busig på nåt coolt sätt. Ungefär som att höra på Cannibal Corpse på Toys ´R Us om ni fattar vad jag menar... eh, troligen inte...
Hur som haver. Gitarrer och bas har precis rätt sound för den som gillar klassisk svensk döds. Tyvärr tycker jag att trummorna var mer anonyma än på förra demon. Inte för att Damien på något sätt är dålig bakom setet, det är bara inte så mycket bus.
När det kommer till Hook kan jag bara ställa mig i givakt och gratulera till en av sveriges bästa growlande. Sån där skit platsar i vilket band som helst och är t.o.m. bättre än många sångare i betydligt mer kända band.
Sedan förra demon har bandet hunnit turnera både med väldens sämsta "death metal" band Master (kan nån jävel säga åt Speckmann att gå i pension??) och nu senast Six Feet Under, vilket torde bevisa det jag påstått i några år nu, nämligen att bandet mycket väl är värda att "upptäckas" både utomlands och av skivbolag. Jag räknar kallt med att en fullängdare kommer att släppas via skivbolag inom något år. Gör det inte det ska jag fan i mig starta ett eget bolag och släppa skiten själv.
Annat nytt är strängbändaren Markus Lindahl som ersatt Sebastian Westermark och en ny video till låten Welcome to the Graveyard som finnes att både skåda och ladda ner från hemsidan. Ladda ner den i väntan på första fullängdaren.

http://www.feral.se/
http://www.myspace.com/feralswe

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home