Thursday, September 03, 2009

Myrkr- Black Illumination (2009)


1. A Grail of Smouldering Ash
2. Flesh
3. Enlightenment
4. The Unseen Light
5. Black Blood of the Wolf
6. Bound by the Forgotten
7. Black Illumination
Gast aka J.D - Alla instrument
Wann - Sång
Hednisk och ockultisk Black Metal från Irland, jo fan smaka på det du. Det var precis vad jag fick göra när jag girigt och ganska så nyfiket roffade åt mig deras debutabum Black Illumination. Hade av någon anledning fått för mig att det här skulle vara bra, en aning inspirerad av deras rätt så schyssta omslag till skivan. Men fan heller, det här var jävligt tråkigt och enformigt. Myrkr satsar på att låta så mystiskt som möjligt med olycksbådande ljud och stämning. Tyvärr måste jag säga misslyckas dom för egentligen brukar jag uppskatta ren mystik och ockultism i min musik.

En jävla massa plus i kanten ska dom ha för val av bandnamn, Myrkr är nämligen gammal svensk/norska för mörker. Det är fan i mig respekt.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home