Thursday, December 29, 2005

Vintersorg - The Focusing Blur (2004)


1/5

Vintersorg, eller Andreas Hedlund som han är döpt till, är nog den mest kända Skellefteåmusikern (förutom kanske Wannadies eller någon annan liknande populärmusikskit), och man måste väl säga att han har lyckats slå sig fram rätt så bra i en svår branch.

Jag lärde känna Vintersorg vid den tiden då han spelade Death Metal i gruppen Masticator (han har aldrig varit bättre än då). Jag har sedan sporadiskt följt hans karriär via otyg och andra grupper fram till Vintersorg, så som det är nu, och jag måste säga att även om jag inte är något stort fan av den enformiga musikmassan som han skriver, så är jag imponerad av hans framgångar.

Vintersorg är ju även med i den norska storgruppen Bjorknagar, och Asgeir Mickelson från Bjorknagar spelar trummor åt Vintersorg. Den riktigt stora grejen är väl dock att ingen annan är Steve DiGiorgio (Death, Autopsy, Sadus, Testament...) har skött basen i Vintersorg.
DiGiorgio är ju för faen riktigt stor. Har varit med i STORA grupper och är känd världen över.

Dock hjälper det inte med kändisar i bandet. Vintersorg är en kille som av någon anledning lyckats förverkliga sin dröm om musik och kändisskap, men mig ger han bara en uttråkad gäspning och lite motion när jag går till stereon och byter skiva till något bättre.

http://www.vintersorganic.com/

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home